:: Manager Publishing ::

Legsikeresebb vezetési modellek - javított kiadás





ISBN13: 9789639912113

Oldalszám: 228
Méretek: 20mm x 235mm x 158mm
Kiadó: Manager Könyvkiadó Kft. - 2009
Kiadás száma: 1
Ár: 5900 Ft    Akciós ár: 2490 Ft

 

További részletek


A Vállalatvezetés kulcsfontosságú modelljei világos, strukturált és gyakorlatias módon vezeti végig az olvasót az egyes irányítási elméleteken, struktúrákon, a következő kulcskérdések megválaszolásával:

• Mi a nagy ötlet?

• Hogyan használjuk a mindennapokban?

• Végső elemzés: beválik-e vagy sem?


A különféle lényeges vezetési elméletektől kezdve, mint a kaizen, a rezsiérték-elemzés és az összemérés (benchmarking) a vezetői gondolkodás „istenségei”, például Belbin, Handy, Kotter és Mintzberg által kifejlesztett modellekig a könyvben tucatnyi új módot találhatunk üzletünk versenyképességének javítására; ráadásul ezekután nem kell töredelmesen beismernünk: nem tudjuk, mi fán terem például a kockázat–várható megtérülés elemzés.
A kézikönyvben velős leírását találjuk az egyes modellek lényegének (A nagy ötlet) és használati módjának (Hogyan használjuk?). Ezenkívül a fejezetek végén megjegyzések szerepelnek (Végső elemzés) korlátaikról, a használatukkal kapcsolatos lehetséges csapdákról. A gazdasági elméletek leírását több grafikon, táblázat, szemléltető jellegű illusztráció kíséri. Egy sor modellt esettanulmányok is kiegészítenek, melyekből megtudható, hogy a szóban forgó struktúrát miként ültetik át a gyakorlatba. Akinek további információra van szüksége valamely konkrét (vállalat)vezetési modellről, csak a kötet végén szereplő Hivatkozások és további irodalomhoz kell lapoznia!
A modellek nem témakörök szerint, hanem ábécérendben következnek egymás után. Osztályba sorolásukat egy ikon mutatja a fejezetcím mellett: Stratégia, Szervezet, Elsődleges folyamat, Funkcionális folyamat, Emberek és viselkedés.

A Vállalatvezetés kulcsai  sorozat további darabjai:
Key management ratios (A vállalatvezetés kulcsfontosságú arányszámai)
Uraljuk biztos kézzel a vállalatvezetés mérőszámait, melyek alapján üzletünket működtetjük és ellenőrizzük
Key management questions (A vállalatvezetés kulcskérdései)

Ki? Mit? Hol? Hogyan? Miért?
Ismerjük meg leghatékonyabb üzleti eszközeinket!

Key management ideas (A vállalatvezetés kulcsötletei)

Gondolkodók, akik megváltoztatták a vállalatvezetés módját

TARTALOMJEGYZÉK
A szerzőkről
Előszó
A könyv használata
Bevezetés: vezetési modellek és receptek – az számít, hogy mihez kezdünk velük

A vezetési modellek

Tevékenység alapú költségképzés
Adizes PAEI vezetői szerepei
Ansoff termék/piac összefüggésrendszere
A kiegyensúlyozott eredményjelző tábla
A BCG mátrix
Belbin csapatszerepei
Összemérés (benchmarking)
Berenschot projektvégrehajtási modellje
Üzleti folyamatok újratervezése
A képességszintek modellje
A változás négy alapesete
A káosz modell
A szervezeti hatékonyság egymásnak ellentmondó értékei
Versenyelemzés: az öt erő Porter szerint
Az együttműködési készség tipológiája
Kulcskompetenciák
A négy alapminőség
A nagy hatékonyságú emberek személyiség- és viselkedésmódja Covey szerint
Ügyfélmarketing és ügyfélszolgálat
A Deming-ciklus
Az EFQM modell
Eisenhower hatékony időgazdálkodása
EVA – hozzáadott gazdasági érték
Az ötödik diszciplína
A tanuló szervezet négy kompetenciája
Általános versenystratégiák
A (vállalat)irányítás istenségei
Greiner növekedési modellje
Hofstede kulturális dimenziói
Időben
Kaizen
Kay megkülönböztető képességei
A változás nyolc fázisa / szakasza Kotter szerint
Krajlic (be)szerzési modellje
Az ellenőrzés eszközei
MABA elemzés
A Malcolm Baldridge-díj
Marketingmix
Maslow
A 7 S keretrendszer
Mintzberg-rendszerek
Mintzberg (vállalat)vezetési szerepei
A neurotikus szervezet
Nolan IT-növekedési fázisai
Rezsiérték-elemzés
Anyavállalati (parenting) előnyök
A céltudatos változtatás modellje
Kockázat – várható megtérülés elemzés
Forgatókönyv-tervezés (Shell)
A stratégiai szintézis iskolái
A hét változásra sarkalló erő
A technokrata szervezet
SWOT elemzés
Érték alapú (vállalat)vezetés
Az értéklánc(olat)
Értékpreferenciák

Hivatkozások és további irodalom
A modellek kategorizálása
Mutató

Vissza    Kosárba

 
Mottó

Menedzsmenteket nem lehet in vitro készíteni.

Henry Mintzberg
On-line

Hírek
Felhasználói menü
A kosarad tartalma

A kosár üres